Cum si ce mancam in perioada calda-caniculara

Mancarurile de evitat in perioada calda…

 

Cand temperaturile sunt mari, in mod firesc ajungem sa consumam mai multa apa, sucuri, fructe si salate decat in anotimpurile reci. Dar acest lucru nu este suficient. Exista si alimente pe care trebuie sa le ocolim pentru a evita neplacerile.

Vara, pe fondul caldurii, si comportamentul nostru alimentar este diferit. Corpul pierde apa prin transpiratie si, odata cu apa, si minerale. De aceea, apar nevoi specifice precum aceea acuta de hidratare si de remineralizare a corpului.

Prin urmare, alegem in mod natural hrana “usoara”, care se digera mai repede, astfel incat sa ne potolim foamea fara a ne simti greoi si obositi. Totusi, multi dintre noi ignora semnalele date de organism si nu-si adapteaza dieta la nevoile organismului.

Restrictie la grasimi animale
Alimentele grase prezinta in timpul verii marele dezavantaj al metabolizarii solicitante pentru organism, spre deosebire de carbohidrati si de proteine, Acare sunt mai usor de digerat. In plus, un singur gram de grasime aduce organismului un numar dublu de calorii comparativ cu un gram de glucide sau de proteine.

Desi pot fi recomandate iarna, cand corpul are nevoie de energie suplimentara pentru a-si pastra echilibrul termic, in timpul verii, alimentele bogate in grasimi animale tulbura functionarea organismului.

Prin urmare, trebuie limitata prezenta lor in dieta. Mai exact, trebuie evitata carnea grasa de porc, preparatele precum costita afumata si sarmalele, dar si alimentele de tip fast-food A(pizza si hamburgerii).

In schimb, grasimile nesaturate, de provenienta vegetala, precum uleiul vegetal si grasimile oleaginoase (migdale, fistic, masline), desi au un aport de calorii comparabil cu restul grasimilor, aduc beneficii organismului prin bogatia lor de nutrienti.

Maionezele, risc de toxiinfectii
Maionezele se metabolizeaza greu si solicita excesiv vezica biliara. In plus, atunci cand sunt preambalate, pot fi si mai solicitante pentru organism din cauza continutului de aditivi. Necesita conditii speciale de pastrare si, de aceea, la temperaturi mari, prezinta un risc crescut de contaminare si pot provoca toxiinfectii alimentare.

Acest lucru este valabil si in cazul sosurilor care, in egala masura, se degradeaza rapid si pot duce la toxiinfectii alimentare.

Alcoolul si cafeaua deshidrateaza
Vara, setea nu se stinge cu bauturi precum cafeaua si alcoolul (mai ales tariile). Aceste bauturi nu sunt recomandate in cantitati mari, fiindca favorizeaza deshidratarea. In schimb, daca nu se face abuz, dimineata ne putem racori cu o ceasca de cafea cu gheata, spun Aspecialistii. Sau ar trebui sa bem cafeaua impreuna cu un pahar cu apa. Si deserturile grele trebuie evitate pe caldura si trebuie inlocuite cu inghetata si cu salatele de fructe, care sunt mai usor metabolizate comparativ cu prajiturile cu crema si cu ciocolata.

Ce este bine sa mancam vara
Preparatele din carne de pui, de curcan, cele din vita slaba si din peste sunt alimente de preferat in timpul verii. De asemenea, branzeturile si iaurturile degresate trebuie incluse in dieta de vara, mai ales la micul dejun, alaturi de cerealele integrale. Hidratarea este cruciala in toata perioada estivala, iar consumul de legume si de fructe aduce in plus beneficiile date de minerale si vitamine Arevitalizante.

Dintre bauturi, sunt de preferat apa si sucurile naturale din fructe, eventual diluate si berea, care poate fi consumata in cantitati moderate.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns